Żyj aktywnie i zdrowo, łatwo powiedzieć…

Posted on Posted in WSZYSTKIE, ZDROWIE

W wirze szalonego tempa życia większość ludzi zapomina o swoim zdrowiu i utrzymaniu dobrej kondycji fizycznej. Po pracowitym dniu wolimy usiąść przed telewizorem czy komputerem niż wybrać się na spacer czy przejażdżkę rowerem. Brakuje nam chęci i silnej woli, a żeby się usprawiedliwić tłumaczymy sobie i innym, że nie mamy na to po prostu czasu.
Czy dbanie o siebie zajmuje naprawdę tak dużo czasu?

Pogoń za pieniądzem i wykreowany ostatnimi laty model nadmiernie aktywnego zawodowo człowieka jest ważnym tematem w dzisiejszym świecie i większość z nas jest pod jego bezpośrednim lub pośrednim wpływem. Ponad połowa obecnie żyjących dorosłych ludzi poświęca więcej niż 10 godz. dziennie na czynności związane z pracą zawodową, wielu z nich pracuje nawet po 12 – 15 godzin dziennie gdyż wymaga tego od nich pracodawca lub pozycja zawodowa, na której się obecnie znajdują.

W ostatnich kilku latach możemy jednak zaobserwować pewne pozytywne zmiany idące w kierunku dbałości o własne zdrowie. Coraz częściej spotykamy się ze zjawiskiem nazywanym „Trend Wellness”.
W pewnych grupach społecznych i zawodowych popularnym staje się aktywne uprawianie różnego rodzaju sportu i promowanie zdrowego odżywiania i suplementacji diety. Coraz częściej niektórzy z nas wieczorne przesiadywanie przed telewizorem zastępują systematycznym uczęszczaniem na siłownię czy basen. Dla niektórych używanie suplementów diety stało się tak ważne jak codzienna toaleta czy zjedzenie obiadu. Coraz większa grupa ludzi uświadamia sobie, że żyjemy w tak nienormalnym świecie i zmienionym środowisku, że ludzki organizm sam nie jest już w stanie utrzymać się w dobrym zdrowiu i kondycji fizycznej.
Ciągle jednak ogromna liczba osób zagląda do Fast Foodów i nie stroni od obfitych posiłków, zapominając o jakości spożywanego pokarmu stawiając tylko na ilość i wielkość talerza. Zapominają oni także kompletnie o aktywności ruchowej.

Aktywny tryb życia, zdrowe odżywianie i suplementacja, uprawianie sportu, spokój psychiczny i brak nałogów oraz higiena to recepta na zdrowy i silny organizm. Wydaje mi się, że nie znajdziemy na świcie żadnego normalnie myślącego człowieka, aby zaprzeczył tej teorii.

Bardzo ważne jest abyśmy w ciągu naszego zapracowanego dnia znaleźli czas na odpoczynek i relaks. W ciągu dnia jesteśmy pod stała presją psychiczną intensywnie eksploatując nie tylko nasze mięśnie, ale także umysł, który tak jak reszta ciała potrzebuje regeneracji i odpoczynku. Z reguły nie zdajemy sobie z tego sprawy, że przez cały dzień nasz mózg jest zajęty myśleniem o tym, co robimy, jakie mamy sprawy do załatwienia, jak znaleźć wyjście z krytycznej sytuacji w jakiej się znaleźliśmy itp. Powinniśmy w ciągu dnia zarezerwować sobie minimum godzinę czasu na relaks dla siebie i swojej psychiki. Jak wykorzystamy ten czas to zależy wyłącznie od nas samych. Czy będzie to miło spędzony czas z rodziną, czy zabawa z psem na spacerze czy też wypad za miasto. To zależy do naszych upodobań i warunków, ważne abyśmy poczuli, że odpoczywamy i jesteśmy wyluzowani.

Niezmiernie istotną sprawą w naszym aktywnym trybie życia jest właściwe odżywianie o odpowiednich porach dnia i we właściwych ilościach zgodnych z fizjologio człowieka. Większą uwagę powinniśmy zwracać na owoce i warzywa stroniąc od pokarmów o dużej ilości tłuszczu przygotowanych poprzez smażenia czy pieczenie.Nie możemy także zapominać o odpowiedniej ilości płynów, których potrzebuje nasz organizm. Mówi się, że jest to około 1,5 litra napojów dzinnie.

Wiele osób twierdzi, że najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie gdyż po całej nocy niejedzenia powinniśmy uzupełnić zasób pokarmu, z którego organizm będzie czerpał energie na cały pracowity dzień. Pamiętajmy tylko, że aby organizm mógł tą energie zdobyć to nasz poranny posiłek musi być bogaty właśnie w substancję, które dają taką energię, z reguły nie świadczy o tym ilość tylko jakość naszego pożywienia. Obiad traktujemy jako główny posiłek i tu możemy pozwolić sobie na odstąpienie w pewnym stopniu od reguł dietetycznych. Kolacje powinniśmy spożywać minimum dwie godziny przed snem stawiając na potrawy lekkostrawne i w niedużych ilościach, dzięki czemu nasz sen będzie spokojny a noc przespana.

Wszyscy wiemy, że nałogi takie jak palenie papierosów, picie nadmiernej ilości alkoholu, objadanie się słodyczami (też może być nałogiem) czy innego rodzaju używki nie przynoszą żadnej korzyści naszemu organizmowi, wręcz przeciwnie, niszczą go i powodują bardzo często nie odwracalne zmiany i choroby. Wyeliminowanie lub przynajmniej zminimalizowanie wszelkiego rodzaju używek zawsze ma zbawienny efekt dla organizmu, a co za tym idzie zwiększa naszą kondycję i energię nie mówiąc już o lepszym wyglądzie naszej skóry czy włosów. Każdy z nas wie, że zdrowy tryb życie nie ma nic wspólnego z nałogami, więc jeśli interesuje nas polepszenie jakości naszego życia powinniśmy zapomnieć o wszelkich używkach.

Nie zapominajmy także o uzupełnieniu naszej diety poprzez stosowanie suplementów.
Żywność, którą obecnie nabywamy w marketach czy nawet i w tych mniejszych sklepach nie ma już takiej wartości jak produkty z których korzystaliśmy 10, 20 czy 30 lat temu. Ze względu na technologię produkcji, przetwórstwa i przechowywania żywności jaka jest w obecnych czasach normą, mamy żywność bardzo ubogą w substancje odżywcze a nie rzadko skażoną pestycydami lub innymi substancjami pochodzenia chemicznego.
Nie mamy po prostu wyjścia, musimy zacząć używać suplementów diety, bo w przeciwnym wypadku w nie długim czasie będziemy wyglądać jak stara nabrzmiała dynia gnijąca od środka. Nabrzmiała od przejedzenia a gnijąca z braku właściwego pokarmu.
Oczywiście powinniśmy przestrzegać różnych diet i używać wspaniałych suplementów, ale nie możemy zapomnieć o aktywnym trybie życia. Wybierzmy sobie najlepszą naszym zdanie dyscyplinę sportu i zacznijmy się ruszać. Sami wiecie ile macie sił i na co was stać. Nie ważne czy to będzie bieganie, jazda na rowerze czy pływanie, ważne aby się ruszać. Poprawicie tym swoje krążenie, upiększycie sylwetkę i zapewne odpoczniecie psychicznie. Sport to dobry sposób na wyładowanie energii i rozładowanie napięć emocjonalnych, lekarstwo na otyłość i walka z lenistwem.
Jeśli ciężko wam samym ruszyć się z miejsca zaproście do tego waszych znajomych, rodzinę, dzieci. W grupie zawsze raźniej i weselej. Wspólne uprawianie sportu to wspaniała zabawa i sposób na miło spędzony czas. Zaczynając uprawianie sportu nie udawajcie zawodowców, jak wskoczycie do basenu nie musicie od razu przepłynąć 50 jego długości, ważne, że jesteście w wodzie i korzystacie ze zbawiennych właściwości jakie posiada.

Prowadź aktywny tryb życia, zacznij dbać o swój żołądek i nie zaśmiecaj swojego organizmu.
Pamiętaj, że jesteś tym, co jesz i tym jak żyjesz.

Zostaw swój komentarz 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *