90% sprzedawców to aktorzy… a Ty kim jesteś?

Przez trzydzieści lat swojego zawodowego życia przeprowadziłem niezliczoną ilość transakcji, które w efekcie miały pomóc moim klientom w ich życiu. Poczynając od usług budowlanych poprzez materiały budowlane a na produktach i usługach firm MLM kończąc, wszystko to, co miałem do zaoferowania, oferowałem z przeświadczeniem, że dzięki temu mogę spełniać oczekiwania innych.

Zawsze miałem głębokie przekonanie, że to, co mam do zaoferowania jest na najwyższym poziomie, ma najwyższą jakość i jest po prostu najlepsze na rynku – przynajmniej według wiedzy, którą w danym czasie posiadałem. Zawsze byłem w 100% pewien tego, co oferuję i jak patrzę z perspektywy lat wiem, że postępowałem słusznie.
Pomimo, że inne konkurencyjne firmy, aby zdobyć nowych klientów obniżały swoje ceny kosztem jakości materiałów i usług, ja nigdy nie chciałem iść tą drogą… bo po prostu nie mógłbym sprzedać czegoś, do czego nie mam pełnego przekonania, że jest bardzo dobrej jakości. Efektem tego było to, że konkurencja może i miała więcej klientów, ale ja nie jednokrotnie wynegocjowałem tak dobre ceny, że oni mogli tylko o takich poważyć.

Firmy szkoleniowe oferują mnóstwo szkoleń i warsztatów, które mogą pomóc ludziom wyuczyć się umiejętności sprzedaży. Z reguły takie szkolenia skupione są na rozwijaniu osobistych umiejętności i działań ukierunkowanych na zrobienie dobrego biznesu, ale niestety nie są w stanie usunąć jednej ludzkiej „ułomności”, jaką jest niewiara w produkt bądź usługę, którą oferuje.

SUKCES w sprzedaży odnoszą tylko ci, którzy starają się rozwiązywać problemy innych ludzi. Jeśli nie jesteś w pełni przekonany do tego co sprzedajesz (oferujesz) i że właśnie Twój produkt (usługa) jest w stanie rozwiązać problemy Twojego klienta, to jak możesz go do tego przekonać i wiarygodnie mu to przedstawić? Jak inni mają w to uwierzyć, skoro ty sam w to nie wierzysz?

Aby stać się sprzedawcą z sukcesami musisz być świadomy tego, co masz do zaoferowania, jaką jakość przedstawia twój produkt lub usługa i jakie korzyści dzięki temu możesz dać innym. Musisz być pewien na 1000%, że to, co robisz jest słuszne i w konsekwencji prowadzi do tego co prezentujesz sprzedając to innym. Jeśli osiągniesz stan pełnej spójności pomiędzy swoimi myślami, słowami i czynami to bardzo szybko staniesz się SUPER SPRZEDAWCĄ.

Nie ważne co masz do zaoferowania: produkt, usługę czy też świetny sposób na biznes MLM, zawsze jeśli będziesz to robił z wiarą i pełnym przekonaniem, odniesiesz SUKCES.

Jeśli faktycznie to, co będziesz mówić będzie wychodziło z Twojego wnętrza i pełnego przekonania, Twoi potencjalni klienci i partnerzy z pewnością zobaczą to wszystko, co będziesz chciał im przekazać. Zobaczą Twoją pasję do tego co robisz i będą cię uważać za osobę prawdomówną i godną zaufania.
Jeśli natomiast wyczują, że zachowujesz się jak aktor i tylko odgrywasz przed nimi soją rolę (tak właśnie postępuje 90% sprzedawców), to zapomnij o sukcesach…

Czy masz pełną wiarę w to, co oferujesz innym? Czy naprawdę masz przekonanie, że Twoja oferta niesie rozwiązanie problemów, jakie mają Twoi potencjalni klienci?
Jeśli tak, to nie zwracaj uwagi na chwilowe trudności i słowo NIE, które zapewne nie raz już usłyszałeś. Każde NIE zbliża cię do oczekiwanego przez Ciebie TAK.

Jeśli jednak jest coś, co nie daje ci pełnej wiary w Twoje produkty bądź usługi, jeśli np. widzisz, że na rynku są inne lepsze oferty niż Twoja, nie zastanawiaj się i rzuć to. Rzuć to i szukaj czegoś, co spełni Twoje oczekiwania, czegoś, co nakręci Twój entuzjazm i wywoła w Tobie nieodpartą chęć do dzielenia się tym czymś z innymi.
Dzięki temu nie dość, że pomożesz samemu sobie, to jeszcze zaczniesz pomagać innym… a wtedy będziesz się czuł jak wniebowzięty. Nic tak nie uszczęśliwia człowieka, jak możliwość dawania czegoś dobrego innym i widok, jak oni to dobrze wykorzystują.

Jeśli pokochasz to, co sprzedajesz (produkt, usługa, sposób na biznes) to szybko zauważysz, że tak naprawdę Ty nic nie sprzedajesz. Ty tylko rozdajesz innym to, co masz najlepszego do zaoferowania… a pieniądze, które zaczną do ciebie napływać będą tylko podziękowaniem za Twoją hojność i uczynność w stosunku do innych.

Facebook Comments

One thought on “90% sprzedawców to aktorzy… a Ty kim jesteś?

  1. Niezwykle ważna jest autentyczność. Brak wiedzy i przyznanie się do niego w jakiejś kwestii jest bardziej skuteczne niż zgrywanie kozaka. Racja – pieniądze mają być jakoby efektem ubocznym sprzedaży. Kiedy klient się orientuje, że oferujemy i sprzedajemy – obrona percepcyjna jest już nie do przebycia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *