BLOGOSFERAEDUKACJAMLM

Jak opierając się na sprawdzonym systemie osiągnąć stały i ciągle generowany dochód

 

 

Marketingu Sieciowym to nie tylko sprzedaż towarów i usług, ale w szczególności system, który pozwala na osiągnięcie tzw. dochodu pasywnego. Większość osób, które działają w tej branży ma jednak duży problem z osiągnięciem tego dochodu. Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że nigdy go nie osiągną.

Zastanówmy się, czemu tak się dzieje, że jednym się to udaje a inny mnie.

Podstawą robienia biznesu MLM jak wiemy jest system, który w gruncie rzeczy nie zmienił się od kilkudziesięciu lat. Jednym z głównych atutów tegoż systemu jest możliwość jego duplikacji, czyli powtarzania. Daje nam to pewność, że jeśli ktoś dzięki stosowaniu tego systemu uzyskał swój dochód pasywny, to i my także stosując go w odpowiedni sposób możemy osiągnąć podobne wyniki lub nawet lepsze.

Nie będę teraz szczegółowo omawiał poszczególnych etapów, przez które każdy, kto chce osiągnąć swój sukces musi przejść, bo jest to temat na oddzielny artykuł, ale postaram się ogólnie przybliżyć sens tego systemu. Trzeba tu zauważyć także, że pomimo tego, iż główna idea marketingu sieciowego jest jedna, to systemy działania mogą się w pewnym stopniu różnić pomiędzy różnymi organizacjami i firmami MLM. Z tego także względu nie chciałbym, aby ktoś uznał, że to, o czym pisze nie pasuje w 100% do tego, co jest stosowane w jego firmie bądź jego organizacji, dla tego też ograniczę się do rzeczy, które zapewne stosuje cała branża.

.

Według mnie, choć wielu się z tym nie zgadza, podstawową sprawą jest wybór firmy, z którą będziemy współpracować. Większość ludzi, z MLM twierdzi, że w każdej firmie można osiągnąć sukces, ja tak do końca nie mogę się z tym zgodzić.

Marzeniem każdego Networkera jest szybkie osiągnięcie sukcesu, ale jak wiemy jedni rozwijają się szybciej a inni przez długie lata, pomimo że wydawałoby się pracują sumiennie nie osiągają dużych rezultatów. W wielkiej części jest to wina samych ludzi, ale według mnie może to też zależeć w dużym stopniu także od firmy, z którą współpracujemy.

Wystarczy przejrzeć sobie ogólnodostępne statystyki rozwoju poszczególnych firm MLM, aby uświadomić sobie, że są pomiędzy nimi nierzadko bardzo duże różnice. Jedne z nich w ciągu roku uzyskują kilkudziesięciu procentowy wzrost, inne kilku procentowy a inne nie rozwijają się w ogóle.

Jeśli chcemy się szybko rozwijać a współpracujemy z firmą, która w ciągu ostatniego roku odnotowała np. 3% wzrost obrotów, to zastanówmy się czy jesteśmy w stanie z taką firmą osiągnąć własny szybki wzrost. Zapewne prędzej czy później dojdziemy do wniosku, że jest to raczej nie możliwe. Nasza praca w takiej firmą podobna będzie do płynięcia łódką po rzece w kierunku przeciwległym do jej biegu. Nasz wysiłek w dużym stopniu pójdzie na marne i w efekcie końcowym i tak nie wygramy z siłami natury. Możemy przez jakiś czas płynąć do przodu siłując się z nurtem rzeki, ale po jakimś czasie i tak porwie nas prąd.

Także moim skromnym zdaniem twierdzenie, że z każdą firmą można odnieść sukces to po prostu nic innego jak próba odciągnięcia uwagi od faktycznych możliwości danej firmy i tani slogan, który stosowany jest przez Liderów słabo rozwijających się organizacji.

.

Bardzo ważną sprawą w marketingu sieciowym jest pewność siebie. Nie mówię tu o pewności, o której wspominałem wcześniej, czyli pewność w branżę, firmę i produkt, ale jest jeszcze coś, co nazywa się brakiem strachu przed odmową.

Większość ludzi wchodzących do MLM nastawia się na szybkie pozyskanie nowych partnerów lub klientów. Jak zauważyłem, duża liczba z osób, które decydują się na marketing sieciowy jest w danej chwili w trudnej sytuacji materialnej. Myślą oni, że dzięki MLM uda się im szybko wyjść z tego kryzysu.

Moim zdaniem, do MLM w ogóle nie powinny wchodzić osoby, które są w takim kryzysie. Są one wtedy pod dużą presją psychiczną i od samego początku popełniają błędy, których skutkiem jest szybkie zniechęcenie i porzucenie tej branży.

MLM jak każdy inny biznes wymaga pewnych inwestycji, takich jak zakup produktów, zakup narzędzi marketingowych, opłaty za telefon, internet, wyjazdy na szkolenia i wiele innych nie zbędnych wydatków. Bez inwestowania w siebie nic w tej branży nie osiągniemy.

Osoba, która rozpoczyna działalność w Network Marketingu, jeśli wcześniej była bezrobotna lub po prostu z innych względów jak to się mówi „ledwie wiązała koniec z końcem” to naprawdę ma duży problem. Jeśli już zdecydowała się na takie działania, wyskrobała swoje zaskórniaki lub zapożyczyła się u kogoś z rodzinie, to powstaje u takiej osoby niesamowita presja związana ze strachem, – co będzie, jeśli mi się to nie uda, z czego ja będę żyć i z czego oddam te pieniądze, jeśli mi to nie wypali.

Od samego początku taka osoba ogranicza swoje działania do jak najszybszego odzyskania swoich pieniędzy. Powoduje to, że zamiast skupić się na rozwoju swego biznesu, czyli bywaniu kontaktów, i inwestowaniu w siebie, stara się na wszystkim oszczędzać. Oszczędza na wszystkim, co się da, nie mając świadomości, że to jest przysłowiowy „gwóźdź do trumny” jej przyszłego biznesu.

.

Powiedzmy, że podjęliśmy współpracę z firmą, która sprzedaje środki czystości, zastanówmy się, co się dziej z taką oszczędzalską osobą.

Wiemy, że podstawą dobrego polecania produktów są nasze osobiste doświadczenia z tym produktem, czyli musimy go zacząć używać, aby być pewnym czy jest tak dobry jak mówi o nim firma, czy tylko tak mówi.

Powiedźmy, że kupiliśmy nowy płyn do prania i chcemy go przetestować. Poza tym, że mamy go wlać do pralki, musimy jeszcze wiedzieć ile tego płynu musimy do tej pralki wlać aby nasze brudne ubrania stały się znów czyste. Stosujemy się zwykle do zaleceń producenta i jeśli tak jak napisane jest na etykiecie, wleliśmy odpowiednią ilość i pranie po wyciągnięciu z pralki jest czyste i pachnące, to przekonaliśmy się do tego produktu i z pełna świadomością i ze szczerego serca możemy go polecać.

Zastanówmy się, co będzie, jeśli zamiast tyle, co podaje producent na etykiecie wlejemy tego płynu o połowę mniej. Czy pranie będzie dalej czyste?

Z pewnością nie będzie, po prostu będzie niedoprane. Czy wtedy możemy powiedzieć, że ten płyn jest do bani? Oczywiście, że nie, wiemy, że próbujemy oszukać sami siebie.

Co robi w takim przypadku taka oszczędzalska osoba?

Nie jest pewna tego płynu, bo dla tego, że nie ma za dużo pieniędzy nie będzie testować swego produktu, ale szybko będzie starać się go sprzedać. Oczywiście zachwala ten produkt, że jest taki cudowny i ma rewelacyjne działanie, a w rzeczywiści nie wie o czym mówi i nie ma przekonania właśnie do tego, co mówi. Stara się za wszelką cenę opchnąć produkt, aby jak najszybciej odzyskać wcześniej zainwestowane pieniądze. Takie postępowanie powoduje to, że stają się ona nachalna i na siłę starają się sprzedać swój produkty.

Ludzie instynktownie rozpoznają czy ich rozmówca wie o czym mówi i szybko zauważą, że chce im on coś wcisnąć i wyrwać tylko pieniądze. Większość po prostu odmówi i szybko rozpowie wszystkim znajomym, że – uważajcie na Pawła, bo jak przyjdzie do was to będzie chciał wam coś wcisnąć.

Czy ktoś, do kogo trawicie później, ktoś, kto już usłyszał o was takie zdanie, będzie chciał z wami rozmawiać? Raczej nie. Czasami może w tym gronie znajdzie się jakaś osoba, która aby nie robić wam przykrości zdecyduje się i zakupi jeden czy dwa produkty, ale nie liczcie na to, że stanie się ona waszym klientem na stałe.

.

Jeśli nie stać was na to, żeby w pełni konsumować i używać produkty, które oferuje wasza firma, to nie bierzcie się za ten biznes, bo w 99% nie macie szans na to, aby się w nim rozwinąć.

Tak samo ma się sprawa z nabyciem narzędzi, uczęszczaniem na różnego rodzaju szkolenia. MLM to biznes, a w biznesie zawsze są jakieś koszty i musimy być świadomi, że będziemy musieli je ponosić.

Marketing sieciowy to zajęcie dla ludzi, którzy mają stały dochód, który na samym początku do póki się nie rozwiną, daje im jakieś bezpieczeństwo i nie uzależnia ich od tzw. ”być albo nie być”

Mając taką presję nad sobą nie dacie rady swobodnie robić tego biznesu.

.

Jeśli jesteśmy w 100% przekonani do MLM jako branży, do firmy i do produktu i nie będziemy mieć nad sobą tej oszczędzalskiej presji, jaką jest jak najszybsza rekrutacja nowych partnerów i pozyskanie klientów, to ludzie, z którymi będziemy rozmawiać szybko zrozumieją, że to my mamy dla nich coś do zaoferowania, a nie odwrotnie.

Nie mówię tu żebyśmy mówili do nich, że „jak chcesz to, choć do mnie a jak nie to spadaj”, wręcz przeciwnie. O tym, co mamy im do zaoferowania musimy mówić stanowczo i w odpowiedni sposób, z powagą i podkreśleniem wartości naszego produktu i profesji. Każda osoba, z którą na ten temat rozmawiamy musi czuć, że podchodzimy do tego tematu bardzo poważnie, ale musimy pokazać, że nie zależy nam na przypadkowych osobach.

Jeśli zrozumiecie to, o czym wyżej napisałem to macie dużą szanse, aby urzeczywistnić swoje cele w tej branży.

.

Bardzo ważną rzeczą w marketingu sieciowym jest pomaganie osobom, które wprowadzamy do tego biznesu. Myślę, że jest to podstawowa sprawa w tym biznesie i jedyny sposób na osiągnięci stale napływającego dochodu.

Aby osiągać taki dochód musimy stworzyć stabilną strukturę ludzi, którzy tak jak my poważnie podejdą do tego czego się podjęli i efektywnie zaczną rozwijać swoje struktury. Naszym zadaniem jest nauczyć ich jak mają to robić.

Każda firma czy też organizacja posiada opracowany system działania i jeśli ludzie, którzy współpracują z nią szybko się rozwijają i osiągają coraz to większe dochody to znaczy, że ich system jest dobry. Naszym zadaniem jest ten system wprowadzać w życie i postępować zgodnie z jego regułami. To wszystko musimy przekazać nowym ludziom, których wprowadzamy do tego biznesu.

Jeśli się tak dzieje, że pomimo tego, że znamy system a nie stosujemy go w pełni, bo uważamy że my wiemy lepiej, to moją radą jest jedna – szybko zmienić firmę albo organizację i poszukać takiej, która będzie miała system zgodny z naszymi poglądami na ten biznes.

Jednak z reguły jest tak, że nie system jest tu zły, skoro inni dzięki niemu osiągają swoje cele, to my nie potrafimy albo nie chcemy się z nim utożsamić i dzięki temu nie zrozumieliśmy go do końca.

Każda firma czy organizacja ma system oparty na iluś tak krokach (stopniach), zbudowany i wymyślony przez ludzi, którzy doszli do wielkich sukcesów stosując go przez wiele, wiele lat.

Wiem z doświadczenia, że skakanie po schodach, co drugi czy co trzeci stopień w końcu kończy się upadkiem a czasami nawet kalectwem czy śmiercią. Tak samo jest i w tej sytuacji, system MLM to działanie krok po kroku, gdzie musimy przejść przez wszystkie stopnie nie omijając żadnego z nich.

.

Dodajmy na koniec wszystko do kupy, co musisz zrobić, aby osiągnąć w MLM stały i ciągle generowany dochód:

· Wybierz firmę, która spełni twoje oczekiwania nie tylko pod względem produktu, z którym się utożsamiasz, ale i pod względem szybkości rozwoju, z jakim ty chcesz się w tej firmie rozwijać.

· Sprawdź czy cele firmy są zbliżone do twoich celów, aby po pewnym czasie nie okazało, że idziecie w przeciwnym kierunku.

· Zdobądź pewność w siebie, że to, co ty robisz jest najlepszą rzeczą z jaką się spotkałeś i to ty masz do zaoferowania coś wyjątkowego innym.

· Nie szukaj na siłę klientów i partnerów do twojego biznesu, ale postaraj się zaciekawić innych tym, co ty robisz tak, aby oni sami chcieli przyłączyć się do ciebie.

· Bądź dla ludzi, z którymi będziesz współpracował przewodnikiem i drogowskazem jak mają robić ten biznes.

· Stosuj system, który stworzyli inni po to abyś ty mógł odnieść swój osobisty sukces.

.

Jeśli zastosujesz się do tych zasad to możesz być pewnym, że osiągniesz stały pasywny dochód, który będzie wpływał na twoje konto bez względu na to, co ty w danej chwili będziesz robił.

 


Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *